viernes, 8 de enero de 2016

Quin tipus de mestra vull ser?*

Durant el curs d'aquesta assignatura no hem tengut la sort d'aprofundir molt amb tot el temari per vàries qüestions com el canvi de professorat, però, això no ha segut un fet per deixar d'aprendre sobre l'educació. Els temes que ens va explicar la tutora foren introductoris però ja et feien canviar un poc el chip sobre la maestria. Més endavant, amb l'arribada del nou professor, vàrem poder continuar d'una forma apresurada però entesa amb el temari de l'assignatura. En un principi no pensava que fos així aquesta matèria, sincerament m'ha sorprès molt tot el que hem arribat a donar a classe. Per això, per el curs d'aquesta assignatura, m'ha fet reflexionar sobre la primera entrada de "Quin tipus de mestre vols ser?" Pot ser en un temps torni a canviar la meva forma de pensar, però ara podré plasmar aquella que m'ha canviat.
En primer lloc, el títol de la entrada, ara, sóc jo mateixa qui formula la pregunta, no una entitat externa, ja que parlaré del que JO vull ser.


En aquesta imatge s'observa en un conjunt el que m'agradaria obtenir, per això l'explicaré pasa per pasa. Primer de tot explicar el fons, la protagonista sóc jo, al Palau Reial (Madrid), perquè aquesta foto? Bé, pot representar varies coses, com la historia, la seva evolució. Si el Palau és capaç de canviar el dia a dia i fer d'ell portes obertes, l'educació no pot fer-ho? A banda perquè una professora no sols treballa i ensenya, també té vida fóra de l'escola, així doncs, he agafat aquesta foto per jo, per qué jo vull ser un tipus de professora que no es centri sols en el seu treball, sinò que pot fer moltes coses, com surtir de festa, passar una estona amb els amics, amigues i companys d'aventures,  anar de viatge, etc. a més, des del meu punt de vista, aquests factors són necesaris per ampliar la nostra imaginació i crear noves activitats per als alumnes, ja que, ELS PROFESSORS SÓN LA MÀXIMA EXPANSIÓ DE CONEIXEMENTS PER ALS ALUMNES!!
En segon lloc, un del meus objectius seria, el treball en equip (vídeo). Com es mostra en el vídeo, amb l'ajuda i col·laboració de tots els alumnes i membres d'un equip s'aconsegueix el millor resultat! Ja que no sols aprén una persona, sinò tots i cada un dels membres.
Seguidament, vull ser una mestra que faci agradar als alumnes i fer que cada vegada siguin més els que aprenguin i tenguin més ganes d'aprendre, sempre d'una manera divertida i fàcil, ja que és la millor forma de quedar-se amb els conceptes.
Ara bé, tampoc donaria tot fet als meus alumnes, seria una professora que aniria al costat dels alumnes per a que aprenguin, sempre seguent un suport i un guia, però mai l'única persona que ho sap tot! A més, també faria que els alumnes sentin una atracció per l'esport, degut a les diferents activitats i excursions que es puguin fer amb els alumnes.
Intentaria fer que els alumnes s'esforçin per aconseguir allò que ells volen (sempre seguint el currículum adient), i que quan superin els seus objectius, es sentin orgullosos de les seves pases i els coneixements. Aprofito per enllaçar l'última foto, a més de que els nens es sentin orgullosos dels seus éxits, també els faria veure que estudiar i aprendre coses noves no és sols per memoritzar-lo sinò que també són uns coneixements que es possen a la pràctica en la vida real.
Les fotos escollides i el vídeo són propis, he escollit les mateixes perquè són artefactes en el quals jo he participat, llavors el que he dit, jo mateixa ho intento possar a la pràctica el dia a dia. Jo tenc un grup de nens petits al meu càrreg, jo he treballat en equip i és cert que junts es poden fer moltes meravelles, jo he sortit de festa i he anat de viatje sense deixar a banda els estudis ni el treball, i per finalitzar, jo mateixa m'he sentit molt orgullosa d'arribar aquí on sóc. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario