martes, 26 de enero de 2016

Professores per un dia

La majoria de les persones pensen que els professors solament segueixen un guió que els dóna el seu superior que ha de complir al finalitzar el curs (en termes d'aquesta assignatura faríem referència al currículum). Però ningú s'ha parat a pensar mai el que hi ha darrere d'aquest fet i que passa a càrrec del mestre. Bé, faig referència a les Unitats de Programacions; aquestes fan referència a uns objectius i continguts que l'alumne ha d'assolir durant un període determinat, amb les seves revisions, activitats, una metodologia adequada, i avaluacions corresponents als objectius plantejats. Cada assignatura tendrà la seva unitat de programació corresponent. Una unitat de programació no és una simple organització del curs, és molt més; és parar-te a pensar en primer lloc en una competència de caràcter general amb el qual es vol posar en pràctica amb aquesta assignatura. Després, és marcar diferents objectius de cada competència bàsica, amb els seus subobjectius, i els seus continguts relacionats. Però, després d'això, has de planificar les diferents classes i activitats per tal d'aconseguir els objectius previs (sempre tenint en compte el currículum).
Aquest curs hem tingut l'oportunitat de realitzar la nostra pròpia Unitat de Programació, i jo l'he feta amb la companyia i treball de na Maria Jaimez, treballant l'assignatura d'educació física. A més, per fer aquesta activitat més realista, la meva companya i jo, anàrem un dia a una escola a donar una classe d'educació primària de les que ja teníem preparades.

https://flic.kr/p/dSjW4u
https://flic.kr/p/hnKgTh
En aquestes fotos deixo reflectida la nostra vivència al centre Mare de Déu de les Neus; en primer lloc dir que la classe de 5è de primària és un poc moguda (i més en educació física que és on es poden alliberar de tot el dia a classe), i que, no tot és un caminet de roses... Gràcies a aquesta sessió m'he adonat que no tots els nens són uns angelets que a la primera fan el que els dius, però que a poc a poc i insistint els resultats poden ser molt bons. En segon lloc, la foto de la dreta reflexa l'actitud de na Maria i la meva durant aquest treball i a més a l'escola; ens hem ajudat en tot moment pel que fa a l'elaboració de la Unitat de Programació, absolutament tot ho hem fet una al costat de l'altra; i d'altra banda, a l'escola érem dues nenes més, participàvem en totes les activitats amb els nens; amb això intentàvem incentivar la motivació dels nens en realitzar les activitats (motivació extrínseca) i així fer-les també més divertides.
Realment tinc ganes d'exercir de docent, encara que no sigui poc el treball que s'ha de fer, però igualment, la sensació en sortir de classe ho compensa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario